PEPPTALK

Första veckan av min stora utmaning har passerat. Det har gått rätt bra och veckan har flutit på som den ska. Träningen är rolig och att man tränar varje dag påverkar mig inte lika mycket negativt som jag kanske trodde innan. Jag trodde att jag skulle känna mig sliten och trött och vilja ta en vilodag, men tvärtom så känner jag mig nästan starkare än någonsin. Idag förbättrade jag mig på löpbandet något otroligt mycket och bara det ger mig så sjukt mycket motivation!
 
Första veckan av fitnessfighten har lärt mig väldigt mycket om hur man ska äta när man vill köra fettförbränning. Än så länge har jag inte fått några märkvärda resultat som syns på utsidan, men det är för att kroppen första veckan håller på att vänja sig vid den nya kosten och träningsformen. På en blogg läste jag att det är mellan dag 10 och 20 som det kommer att hända mest grejer med kroppen och jag längtar verkligen tills man börjar märka av resultaten.
 
Skillnaden på mig nu jämfört med i somras är så sjukt stor. Då orkade jag endast göra 1 riktig armhävning och efter 5 minuters jogging var jag helt död. Idag är mycket starkare än så. I somras såg jag träning som en slags bestraffning och det hade antagligen att göra med att jag faktiskt var i väldigt dåligt skick.. Idag längtar jag tills jag får gå och träna och tills att känna svetten rinna ner från alla håll och kanter på kroppen. Att jag har kommit en bra bit på vägen är nog för att jag är väldigt envis när det kommer till mig själv. Även fast jag är trött som fan så ger jag mig tusan på att jag ska klara så många reps eller den distansen som jag bestämt mig för innan. Det gör jag bara för min egen skull. Jag vill göra mig själv stolt. Jag tränar för min skull och inte för någon annans.
 
Alla ni därute som tänker att ni borde börja träna. Gör det! Om ni inte gör det idag så kommer ni hela tiden i framtiden att ångra att ni inte började när ni först tänkte tanken. Även fast ni kanske är slanka och fina och nöjda med er själva så tar insidan väldigt mycket stryk, särskilt om ni som de flesta andra människor, äter onyttig mat och snacks några gånger i veckan. 
 
Att jag själv har fått bra resultat sen jag bestämde mig för att köra igång på riktigt när jag flyttade från Eskilstuna till Karlstad har gjort att jag i framtiden kommer att vilja ta en PT-utbildning. Jag vill fortfarande bli fastighetsmäklare men jag vill lära mig så mycket mer om träning och hälsa och det skulle vara kul att kunna hjälpa familj och vänner med just träning. Nu har jag fått in träningen som en rutin, lika naturligt som att jag borstar tänderna två gånger om dagen så är det lika naturligt att jag behöver mina timmar med flås, svett och trötthet.
 
Kom ihåg allihopa, kan lilla latis chokladälskande Cissipissi, så kan alla! 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0