ni är fortfarande Eskilstunas stolthet!

Då är handbollssäsongen slut på riktigt nudå! Och vad ska man säga om den? Jag tycker att Guif har blivit så jävla grymma! Tyvärr räckte det inte hela vägen, men 2 bollar från ett SM-guld är ju faktiskt inte illa pinkat? Vi slog ju iallafall Sävehof, vilket var fantastiskt! Det kan jag leva på ett tag till!
Så, vad hade vi kunnat göra så att de där två bollarna hade varit våra istället? Nu är ju inte jag någon expert.. Men! Vi hade kunnat ta tre djupa andetag för att sedan börja om på nytt när vi hade två-måls överläge... Vi hade kunnat bytit målvakt från Loke till Danne där i slutet.. Vi hade faktiskt kunnat dra till med flera åtgärder som kanske hade funkat!
Eftersom att det inte blev guld i år, utan silver.. Så tror jag att Guif kommer vara Svenska Mästare nästa år.. Men vi måste fortsätta att stötta dom och bära rött på matcher! Nyckeln till handboll är att man har roligt. Och vem har inte roligt när en hel hall lyser av klubbens färger?

Min helg har varit fantastisk.. Började lite ostadigt dock men det löste sig väldigt snabbt!
Jag är verkligen dålig när det gäller Stockholm.. Men jag åkte iallafall tåg upp dit själv i fredags för att Alice och Ewa skulle möta mig på stationen.. Men dom är på Åhlens som inte alls ligger långt bort! Jag skulle alltså ta mig till Åhlens med hjälp av Alices beskrivningar, det tog väl ett tag men jag kom iallafall dit! Därefter gick vi på stan någon timme och sedan tog vi pendeltåg och tunnelbanan hem till Fanny och Zarkos lägenhet där Tamara och Zarkos mamma också var! Vi hade verkligen superkul.. och Fanny hade gjort jättegod mat till oss!
Idag, blev vi väckta klockan halv nio av Ewa.. Då var jag ju inte speciellt pigg kan jag ju berätta! Så jag låg kvar vääldigt länge. Efter ett tag gjorde vi iordning oss, och därefter kom Eric och Anders.. Vi tog tunnelbanan till stockholm centrum och där träffade vi Fredrik och hans familj!
Vi bestämde oss för att gå och äta på en jättegod restaurang som hade jätte jätte goda pizzor! Jag som annars blir äcklad av pizza tyckte faktiskt att den här var Delicious!
Efter pizzan gick jag och Alice en stund själva på stan och då hittade jag en jättefin klänning som jag kanske ska ha på skolavslutningen! Därefter tog jag och A tunnelbanan till Globen där finalerna var!

Innan vi åkte till Sthlm så bestämde vi oss för att måla oss helt röda med hjälp av kroppsfärg! Så det första vi gjorde inne i Globen var att uppsöka en toalett för att sedan sätta igång med målningen!
Mycket blickar må jag säga, men det var de värt! Det är ju faktiskt inte varje dag som Guif är i SM-final?

Efter matchen så åkte jag med Gökstens bussar hem, och sen skjutsade Beccas pappa hem mig! Jätte snäll familj må jag säga!
Nu sitter jag här i sängen med datorn i knät och tankar i huvudet!
Min helg har hittils varit mycket händelserik!
Nu är det snart sovdags, men innan det ska jag titta på Hitta Nemo och äta Sveriges mest sålda bilar! :)
(Bilder från helgen kommer troligtvis i nästa inlägg)

Pussss ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0