lägga skorna på hyllan?

Jag har nu under senare tid funderat på att sluta med handbollen och typ köra gym och liknande istället.
Det lutar faktiskt åt att jag ska göra det, känner ingen samhörighet med laget längre och ingen motivation att träna på dåliga tider hur många gånger som helst i veckan utan att ens bli bättre..
Ni får tycka vad ni vill, men det är såhär jag känner.
Jag älskar handboll, har alltid gjort det och kommer alltid att göra! Bättre sport finns liksom inte.
Fanns det ett till lag i eskilstuna som inte var Guif och Eskil så skulle jag nog provspela hos dom istället för att sluta helt..

En helt vanlig dag för mig förra året kunde se ut såhär:
Först skola såklart, som kanske slutade runt 15-16.00.. stressa järnet hem för att hinna slänga i sig lite mat, springa till bussen för att inte missa den och sedan träna hur hårt som helst, när man kom hem runt 21-22 så var man så trött och så hungrig och helt sönderstressad att man trodde att man skulle gå under..


Är det så jag vill ha det? Eller vill jag bestämma helt själv när jag ska träna, och vad jag ska träna?
Det andra alternativet är helt klart mycket mer lockande. Speciellt nu när jag har valt en plugglinje och inte kommer kunna träna varje dag..
Fritid finns det något som heter också, som jag helst av allt spenderar med mina vänner och gör något kul!
Handbollen kommer liksom i vägen hela tiden även fast det är bland det bästa jag vet..
Det kommer en dag då vi alla behöver byta riktning. Det känns som att det är dags för mig att göra det nu.
Men man vet aldrig, jag kanske bara är helt fel ute och inte känner mig själv just nu! För det gör jag nog inte riktigt, sjuka saker pågår just nu i mitt liv och jag vill bara att allt det ska vara över. Jag trodde att jag visste vem jag var för någon månad sen, men nu vet jag inte längre.. saker och ting har blivit som det har blivit. Jag måste nog bara vänja mig och gilla läget helt enkelt.
Handbollen har en grymt stor del i mitt liv, i min vardag, det har den alltid varit! Jag tror att jag är redo att lämna det och ersätta de med andra saker som får mig att må bättre.
Kanske ska jag kasta mig ut på okända vägar, kanske inte.
Nobody knows, inte ens jag.



Kommentarer
Postat av: ludi

du behöver juh inte bestämma dej direkt, gör som jag känn efter. jag saknar fotbollen enormt nu.. och antagligen kommer jag bli så mycket bättre nu när jag är sugen på att spela igen. ta ett break och känn efter på riktigt det skulle jag ha gjort.

2009-08-18 @ 14:14:01
Postat av: sofie

vad är det för fel på vårat lag helt plötsligt?:Oförtuom att vi förlorar hela tiden, men vad jag fattade var det inte det som var problemet?;P haha aa du måste ju såklart göra som du känner, och om det inte känns bra så ska man väl sluta..bara undrade?:D<33

2009-08-25 @ 19:42:58
Postat av: Anonym

Det är inget fel på vårat lag, alla är fan as söta och snälla och så vidare.. Men det är vissa människor jag inte kommer överens med om man säger så. He-he.. <3

2009-08-25 @ 19:48:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0