NOVA

Ni som följde min blogg tidigare innan min stora bloggpaus vet kanske inte att min familj har förflyttat sig från centrum till landet. Vi har även ökat hundantalet från en till två. Vi har ju våran schäfer-bordercollie Maja som är sju år, men i juni i år åkte vi även och hämtade hem världens sötaste schäfer-siberian husky valp! Nu är Nova (som valpen då heter) hela sju månader gammal och fy satan vad hon har vuxit! Idag är hon en väldigt pratig och social hund med massor av energi. Hon är väldigt fäst vid Maja samtidigt som hon är väldigt tyken mot henne, hon bits och bråkas med Maja hela tiden. Ibland tycker jag faktiskt synd om Maja eftersom att det är vi och inte hon som har valt att skaffa valp, men ändå är det Maja som gör det största jobbet med att uppfostra Nova!
.
Då:
.
Nu:

Hehe, såhär grovt ser det inte alltid ut! De är världens snällaste hundar egentligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0