?

Jag förstår inte varför alla är så upprörda över att SD kom med? Som jag har förstått det så vill dom ju inte skicka ut några, dom vill bara inte ta in lika många som Sverige har tagit in de senaste åren. Vilket jag tycker är bra eftersom att det knappt finns några jobb, och dom jobben som finns borde ju dom som redan bor här få. Och då menar jag inte bara svenskar. Jag tycker att det är en viktig fråga och eftersom att inget annat parti diskuterar saken så tycker iallafall jag att det är på tiden att göra det. Nu är det ju inte så att jag är rasist. Absolut inte! Jag har jätte många kompisar som har en annan bakgrund, det är också många av dom som tycker som jag.
Detta är en punkt som jag tycker är bra med SD, men jag håller såklart inte med om allt dom står för.
Vad tycker ni om det här? Om ni är upprörda, varför?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är precis vad SD vill få oss att tro… att de inte vill skicka ut några invandrare. Dom har förstått nu att det inte funkar att driva sin politik som tidigare utan väljer sina ord bättre för att inte framstå som ett främlingsfientligt parti och som de rasister dom faktiskt är. Skulle SD vinna majoritet i riksdagen skulle dom utan tvekan skicka ut människor med utländsk bakgrund och skapa mer ojämnlikhet och orättvisor i samhället. Det är ett oseriöst och som sagt rasistiskt parti som lockar röster på lögner och att formulera sig själva så som de tror att folket vill. Det är hemskt att många inte förstår detta och hur hemskt det faktiskt är att SD har kommit in i riksdagen.

2010-09-20 @ 21:46:49
Postat av: cissi

hur vet du att det är lögner? Jag tycker iallafall att det är bra att något parti vågar ställa upp och diskutera frågan, för det har inte dom andra partierna gjort. Jag tror att alla har förutfattade meningar och har redan bestämt sig för att tycka illa om dom, precis som jag gjorde innan jag visste att dom inte ville skicka ut några utan bara hejda invandringen lite. Men som sagt, vi lever i demokrati och alla får rösta/tycka som dom vill :)

2010-09-20 @ 22:36:28
Postat av: Anonym

Är man insatt och läser på vad SD står för är det enkelt att genomskåda deras lögner. Jag vet inte hur insatt du är men det är hur som helst känt att SD attraherar okunniga förstagångsväljare som i stort sett aldrig ägnat en tanke åt politik. Det är svårt att undvika att dra paralleller till Nazityskland och hur allt började där, men givetvis är det ingen självklarhet att det blir så även här bara för det. Att de bara vill ”hejda invandringen lite” stämmer absolut inte. T.o.m. på partiets hemsida skriver de att de står för ”En kraftig begränsning av asyl- och anhöriginvandringen”, men även detta är censurerat på senare tid då SD egentligen är ett mycket rasistiskt parti och har valt sina ord annorlunda för att vinna mer stöd. Självklart lever vi i en demokrati (än så länge då) och alla får tycka vad de vill som du själv säger, men jag skulle önska att fler faktiskt tog sig tid att ta reda på mer noggrant vad de står för och undersöka saken bättre. Det är ju ingen som vill leva i diktatur, så det är väl onödigt att riskera det eller hur :)

2010-09-20 @ 23:02:25
Postat av: c

som sagt så tror jag verkligen inte att det kommer att bli en diktatur! Man får tänka att ungefär 95% av dom som röstade inte röstade på SD. Jag ville bara ha in dom i riksdagen så att man kan började diskutera frågan. För det är inga andra partier som vågar göra det, för då hade dom tappat hälften av dom som skulle rösta på dom.

2010-09-20 @ 23:18:08
Postat av: Anonym

Den här mandatperioden kommer de troligen och förhoppningsvis inte ha något inflytande i svensk politik och själva grejen i sig att SD nu sitter i riksdagen är väl inte så hemsk. Men allt som sker har en början, och även om det är ett litet, och kanske som det ser ut, obetydligt steg så finns risken att det är ett litet steg mot en stor katastrof. Jag hoppas som sagt verkligen att många blir mer uppmärksamma och sätter sig in ordentligt för att förhindra det.

2010-09-20 @ 23:27:32
Postat av: x

lär dig politik innan du säger något.

2010-09-20 @ 23:31:56
Postat av: A

Om du inte tycker att det är hemskt att ett rasistiskt parti har fått så mycket % som de faktiskt har fått i årets val, Om du inte tycker att det är hemskt att VAR 10onde PERSON I ESKILSTUNA är sverigedemokrat, de vill säga att var tionde person har någon slags rasistisk åsikt. Om du inte tycker att det är hemskt ska du nog fundera en gång till.



Sverigedemokraterna står inte ens i närheten av att bara förminska asylsökande mm. Det är steg ett, vad blir steg två tror du? Dom står bland annat också för att homoäktenskap ska TOTAL förbjudas, väldigt skärp skolpolitik mm.



Allt dom säger har en rasistisk mening, inlindat i andra ord och meningar så att de inte ska låta så farlig som det är. Såg du på valvakan och Jimmys tal så hörde du nog att det han sa var en massa lögner. Tex. dom har inte blivit censurerade mm.



Så var inte så naiv. Om du har så starka åsikter om detta KRÄVS det att du har mer kunskap inom ämnet innan du säger något. klart alla ska få ha sin röst hörd, vi lever i en demokrati javisst, men rasism och nazism = främlings fientlighet är INTE tillåtet i Sverige och det är just det som vi andra har något emot och vill bekämpa. Sen har vi resten, inklusive du som kommer låta SD härja som dom vill och få mer röster till nästa val och det ska vi tacka er för som tycker SD är bra/okej.

2010-09-20 @ 23:47:08
Postat av: cissi

herregud... jag har hållit med dom om en enda punkt. Jag skrev i inlägget att jag inte håller med dom om varenda åsikt som dom har. Jag är inte rasist och jag skulle aldrig kunna bli det. Ungefär en tredjedel av människorna jag känner har utländsk bakgrund. Jag vet redan mycket om SD så jag behöver faktiskt inte lära mig mer om dom. Dessutom så har dom faktiskt invandrare som är med i partiet också. Jag skulle bli skitarg om dom gjorde så att homosexualitet skulle förbjudas, men det tror jag inte att dom kan. Men som sagt, Kristdemokraterna vill också bara ha kärnfamiljer. Det kommer inte att hända...

2010-09-21 @ 17:50:28
Postat av: Anonym

Det verkar inte som att du vet mycket om dom, men ok... Tycker allt är skrämmande, både att många påstår sig veta saker och givetvis även att SD nu har hela 20 mandat i riksdagen.

2010-09-21 @ 18:40:11
Postat av: alice

Nej verkligen inte du kan ju ingenting, du vet ju inte ens att du inte vet något... haha.



Men grejen var ju från början att du Börjar med att säga, "Jag förstår inte varför alla är så upprörda över att SD kom med? ". Klart som fan att man är upprörd om man bryr sig/ har kunskap inom ämnet.



Eh. Vilka tror du gjorde så att homopar fick gifta sig? Tror du de va dom själva som gjorde en sån lag eller kanske någon politiker?

Politiker har skrämmande mycket makt och det är det som är det läskiga. Dom kan typ bestämma vad dom vill, bara dom följer lagarna, och om lagarna inte går ihop, då kan dom göra ett lagförslag o ändra lagarna också. Och det fina med det är att i slutet av hela lagförändringen är det dom i riksdagen som bestämmer om lagen ska godkännas eller inte.



Så passa dig för vad du skriver, man får en väldigt konstig uppfattning om dig.

2010-09-21 @ 18:54:48
Postat av: cissi

vem alice är det?

Jag förstod iallafall inte riktigt den delen med homosexualitet grejen, men det är okej. Folk får ha vilken uppfattning dom vill, jag skrev att den enda punkten jag höll med om var att minska invandringen tills det att Sverige är på fötter igen. Jag är verkligen inte rasist och jag tror faktiskt att dom flesta förstår det

2010-09-21 @ 19:12:30
Postat av: Anonym

Det är givetvis okej att vilja minska invandringen. Man ska bara veta att SD faktiskt inte bedriver en ansvarsfull politik för detta utan att dom är rasister, vilket jag ju inte tror att du är och alltså borde vara emot dom.

2010-09-21 @ 19:24:24
Postat av: c

Jag tycker faktiskt att invandringspolitiken inte alls är bra här i sverige, så det kanske är nyttigt att SD kommer in så att man kan minska lite. För inget annat parti tar ju tag i saken. Det är liksom inte konstigt att det var de tredje största partiet i eskilstuna, jag är inte ett dugg förvånad över det faktiskt.

2010-09-21 @ 19:27:12
Postat av: -

Jag blir så arg på dem som slänger ut sig komentarer om att Svergiedemokraterna är RASISTER. Jag själv kan inte på stå att dem är rasister när dem vill släppa in färre invandrare till landet, för att kunna ta hand om dem som redan är här. Det funkar inte att vi tar in så många, när vi inte ens kan ta hand om dem. Det sjuka är att ingen utom SD vågar ta upp punkter som sådana! Har dem någon gång sagt, så fort vi kan ska vi skicka hem alla utlänningar? Nej. Och det som stör mig mest är de som säger att sd är rasiter utan att ens tagit sig tid till att läsa deras hemsida och kolla igenom deras punkter. Jag hade själv en åsikt om att dem var rasister men den har ändrats nu. Det är dags att förstå att en del av sverige har fått nog. Något som också stör mig är att andra partier inte vill sammarbeta med sd och tycker det är fel att dem kommit in i riksdagen. Men om man tänker efter så har vi haft ett val, och om de är så sverige tycker, att sd ska vara inne i riksdagen då ska dom väl för i helvete få vara det. Annars är det inte ett demokratiskt val. Folk säger att dem skäms över att Sverige ens kan tänka sig att rösta på SD, men andra länder tycker vi är dumma i huvet som inte ens försöker minska intagningen. Både Usa och andra länder som Danmark förstår inte vad SVERIGE HÅLLER PÅ MED! Det är något som är skämmit, att svenska folket inte förstår att vi förstör för alla invånare i Sverige inte bara dem svenska utan och dem utländska. Jag vet många invandrare som har pratat om att dem har röstat på sd och om att deras föräldrar ska rösta på det, och det är kanske för att dem är smarta nog och förstår att det behövs ett stopp. Om man kollar på tex malmö, 1/4 del är muslimer, på en skola går 1000 elever och 2 är svenska, dem förstör och attakerar poliser och de värsta av allt 90% av dem är arbetslösa. Även 9000 somalier bor där och 30 av dem har arbeten! Är inte detta sjuk, och är inte detta något vi ska reagera på? Jag skäms över hur Sverige tänker, men samtidigt är jag så stolt över att sd har fått så många oväntande röster. En sista sak jag undrar är skulle vi någonsin bli accepterade i tex irak, iran osv? Skulle vi få leva efter våran religon och bygga kyrkor osv. Nej jag tror inte det. Vill inte påstå att jag är rasist, jag tycker utläningar ska ha det bra om dem sköter sig. Men andra måste som jag förstå att det behövs ett stopp nu, de funkar inte att vara snäll hela tiden. Vi måste kunna tänka på alla invånare som bor här nu och kunna ge dem bra förutstättningar. Invandringspolitiken fungerar inte idagens läge och jag hoppas med hela mitt hjärta att SD kan göra sig hörda och få andra partier att ta upp frågan och tänka om. För tänka om, det är de vi behöver göra!

2010-09-21 @ 19:29:39
Postat av: cissi

Gud vad skönt att jag inte var ensam i världen att tycka som jag gör! Taaack:)

2010-09-21 @ 19:36:50
Postat av: Anonym

Visst, SD är ett missnöjesparti och det skulle inte skada om något av de seriösa partierna tog tag i det. Men det har skett på fel sätt och det är skrämmande att man behöver ta in ett främlingsfientligt parti i riksdagen bara för en sån saks skull. Hoppas verkligen att de andra tar tag i det och att SD försvinner redan i nästa val!



Om man inte lyckas läsa genom raderna och inse att SD faktiskt visste är rasister tycker jag man ska kolla upp det en gång till.

2010-09-21 @ 19:45:12
Postat av: Anonym

http://www.aftonbladet.se/nyheter/valet2010/article7817514.ab



Där har du hur Sverigedemokraterna har byttnamn, sätt att sprida sina budskap genom tiderna. Men i grund o botten snackar vi ändå om ett främlingsfientligt och rasistiskt parti.

2010-09-21 @ 19:49:12
Postat av: cissi

du har inte tänkt på att dom kanske bytte namn av en anledning? De kanske har ändrat sig och det är ju inte samma personer som sitter i partiet nu som det var då. Alla människor ändrar åsikter och det gör även politiker.

2010-09-21 @ 19:51:55
Postat av: Anonym

Det funkar inte att vara så naiv när det kommer till politik. Det där är ju dessutom inte det enda som pekar på att SD är rasister.

2010-09-21 @ 20:00:06
Postat av: cissi

Det är som att alla redan har bestämt sig för att dom är rasister för att dom har invandringspolitik som huvudfråga för att inget annat parti tar saken på allvar.

2010-09-21 @ 20:05:13
Postat av: Anonym

Nej det är inget som i alla fall jag har "bestämt mig för" utan jag har följt massvis av debatter med alla partier, läst på vad alla står för och det är då, när man är INSATT, mycket enkelt att se igenom deras spel och falskhet. Hade det varit så att det dom säger är sant, alltså att dom bara vill begränsa invandringen lite grann hade det inte varit något fel med det. Men så är inte fallet och just därför är det så hemskt!

2010-09-21 @ 20:19:07
Postat av: cissi

Hur är fallet då? Du som är så insatt? Vad exakt har dom sagt att dom vill? Har dom sagt att dom vill slänga ut några eller? Nej, det var väl de jag tänkte

2010-09-21 @ 20:23:06
Postat av: Bella

Cissi, allt du skriver är helt rätt! SD vill inte kasta ut några som redan bor i Sverige, de vill bara minska intaget av nya.. och varför ska vi ta in fler när vi inte har jobb eller bostäder till dom?

2010-09-21 @ 20:31:50
Postat av: Anonym

Självklart säger dom inte rakt ut att dom är rasister, för det går inte hem hos väljarna helt enkelt. Det gäller alltså att lyckas se igenom deras lögner. Se på debatter med SD om ni inte har gjort det, så kommer ni förhoppningsvis märka det ni med.

2010-09-21 @ 20:32:44
Postat av: cissi

Tack för stödet Bella!

Jag har sett debatter med SD, ett exempel är när han debatterade mot maud olofsson, och vet du. Jimmie ägde sönder henne.. för hon satt bara och anklagade honom för sånt som SD inte står för.

2010-09-21 @ 20:44:39
Postat av: Anonym

Påstod sanna saker men som Åkesson inte kan erkänna för att han ses som rasist och får alla emot sig rättare sagt. Men okej, om du anser dig påläst och fortfarande inte ser igenom lögnerna så är det väl så... det är tragiskt och skrämmande, men inget att göra något åt.

2010-09-21 @ 20:54:09
Postat av: cissi

Ja men tänk dig själv att bli anklagad att vara rasist när du inte är det? Det är ju självklart att man säger ifrån och säger att man inte är det.

2010-09-21 @ 21:03:25
Postat av: Anonym

Ja klart man gör, men han är rasist!

2010-09-21 @ 21:07:07
Postat av: cissi

Vad grundar du det på då? Det här börjar faktiskt att kännas lite smått löjligt

2010-09-21 @ 21:17:51
Postat av: caisa

GO CISSI GO GO GO

2010-09-21 @ 21:22:55
Postat av: Anonym

Det som känns löjligt är att du försvarar Sverigedemokraterna och deras invandringspolitik. Senast igår var det en Sverigedemokrat som uttalade sig, Jag citerar "Ställ upp invandrarna här på filmen o sätt en kula mitt mellan ögonen, lägg dom sen i en påse o sätt frimärke o skicka dom dit där dom hör hemma". Du kan läsa mer om det här;http://www.trelleborgsallehanda.se/trelleborg/article1244383/Sverigedemokrat-skrev-rasistiskt-pa-Facebook.html. Om du är insatt inom politik så ser du att deras politik skulle innebära att allt i Sverige skulle bli 3 gånger så dyrt då de inte har någon som helst budget för någonting. De har tagit "de bästa bitarna" utav alla andra partier och ändrat lite ord här och där. De vill sänka skatter och förbättra för alla. Skall detta göras genom enbart invandringsstopp och neka folk som flyr från länder i totalmisär där de med största sannorlikhet dör om de stannar kvar?



Såhär säger Sveriges Finansminsiter Anders Borg(M) - De verkar ha både dubbel- och trippelräknat sina besparingar på invandringen, säger Borg till TT och tillägger att det samtidigt är kostsamma förslag partiet har. - Det är omfattande förslag, med väldigt liten finansiering. Om den finansieringen smälter ihop blir det ett stort budgethål, säger Borg.

Han hävdar att SD är ett parti som präglas av populism och ansvarslöshet i ekonomiska frågor. Kommer partiet in i riksdagen kan det skapa ekonomisk oro, enligt Borg.



- Det innebär en mycket allvarlig ekonomisk risk för Sverige. Då kan vi få en politisk kris ovanpå en ekonomisk kris, säger han och jämför med tidigare ekonomiska kriser på 80- och 90-talet då först Vänsterpartiet och sedan Ny demokrati bidrog till att skapa ett oklart politiskt läge.



Så löjligt att kalla dem rasister och lögnare? Nej jag tror inte det tyvärr.

2010-09-21 @ 21:28:57
Postat av: Anonym

Fattar du inte att det är så finns det inget att göra åt det. Du måste se det själv men antagligen är du inte tillräckligt källkritisk för att se sanningen.



Men vad sägs om att flera SD-politiker skänker pengar till nazistorganisationer? Eller att dom har spelats in sjungandes nazistlåtar? Att dom flesta nån gång har varit med i någon typ av rasistisk organisation... Det finns massvis som tyder på att dom inte är annat än rasister.

2010-09-21 @ 21:33:18
Postat av: cissi

Vad dom gör på fritiden har väl ingenting med partiet att göra? Jag skiter väl i om någon i partiet är nazist, partiet är inte det. Jag kan hålla med om att väldigt många i partiet som uttalar sig suger på det eftersom att dom tar med sina egna åsikter också. Tror ni på allvar att dom skulle skjuta alla invandrare liksom? Det är som att Centerpartiet vill ha kvar Rut-avdraget, men i själva verket så är det flera i partiet som inte alls tycker att det är en bra idé.

2010-09-21 @ 21:38:19
Postat av: Anonym

Vadå har inte med partiet att göra?! Du verkar inte veta nånting om politik. De sverigedemokrater som kommer sitta i riksdagen röstar enskilt i frågor och alltså är det helt sjukt att dom är nazister. Vi har ett parti med människor fulla av främlingsfientlighet i vår riksdag, förstår du fortfarande inte hur illa det är?

2010-09-21 @ 21:45:00
Postat av: Anonym

Nu blir det historia lektion lite snabbt bara; Adolf Hitler var också folkvald, Han gick ut och lovade ungefär samma saker som Sverigedemokraterna gör. Tillochmed i mildare form. Kort och gott lovade han att alla skulle få de bättre efter att världen genomgått sin värsta finanskris någonsin. Hur slutade det? Ingen trodde väl att han skulle vara den som styrde ett helt imperium och ursprunget till mord på 6 miljoner judar? Och att folk i centern vill ta bort Rut spelar faktiskt ingen roll i denna fråga.



Du sitter och försvarar ett främlingsfientligt parti. Det gör mig både upprörd och rädd. För redan i år fick ett främlingsfientligt parti(SD) 5.7 procent utav rösterna. Dvs ca 200-250tusen röster. Och du som inte är röstberättigad tycker också att deras ENDA politiska åsikt är bra. Hur ser då valet 2014 ut? får de 10 kanske 15 procent? Osv,osv. Vad händer när OM de får egen majoritet om kanske 50%.



Tror du på riktigt att de kommer sitta kvar med sina kavajer och fula leenden? nej då kommer nazistflaggorna fram och då ska du se att som du säger. Ja ett parti kan förändras. Ta reda på fakta när du säger att de kommer hit och "tar" våra jobb och "tar" våra bostäder utan kolla istället upp hur det går till ute i sverige. De "tar" de jobb vi svenskar anser är för "dåliga".

Kolla upp fakta om hur många som invandrar som verkligen missköter sig och hur många som tar ansvar?



Jag hjälper dig lite på traven;

Sverige har en reglerad invandring. I Migrationsverkets årsredovisning (pdf) kan man läsa att 34 % av alla asylsökande fick avslag år 2009. Detta är en ökning mot 2008, då 24 % av de asylsökande fick avslag.



Antalet asylsökande 2009 var 24 194 personer, vilket är ungefär lika många som 2008 men cirka 12 000 färre än 2007. 27 % av de asylsökande fick uppehållstillstånd i första instans. Detta är en lägre andel än alla Sveriges nordiska grannländer: i Danmark fick 44 % av de asylsökande uppehållstillstånd i en första instans, i Finland 32 % och i Norge 29 %. Samtliga dessa länder hade färre asylsökande totalt sett än Sverige 2009.



Jimmie Åkesson påstår i ett videoklipp på partiets webbplats att bara 5 % av alla invandrare som kommit till Sverige de senaste decennierna är flyktingar. Detta stämmer inte. När Sverigedemokraterna säger ”riktiga flyktingar”, hänvisar de till FN:s Genèvekonvention. Den definitionen tar inte hänsyn till krigsflyktingar, personer som riskerar tortyr eller personer som är dödssjuka och inte kan få behandling i sitt hemland.



Av de som fick uppehållstillstånd 2009 var 20 % flyktingar enligt Flyktingkonventionen, 66 % skyddsbehövande i övrigt och 9 % fick uppehållstillstånd på grund av synnerligen ömmande skäl. Hur många som söker asyl i Sverige och varifrån de kommer beror mycket på var i världen det är konflikter och oroligheter. Flest asylsökande 2009 kom ifrån Somalia (en fjärdedel) följt av Irak och Afghanistan.



Väl mött.

2010-09-21 @ 21:55:22
Postat av: cissi

Jag slutade läsa när du började jämföra sverigedemokraterna med hitler. Hitler övertalade alla att hata judar, handikappade, negrer och så vidare. Vad jag vet så har jag inte alls blivit påverkad av något sånt av SD? Har du det? Nej det var väl det jag trodde.

2010-09-21 @ 22:09:43
Postat av: Anonym

Menar du verkligen att du inte ser likheter?! Nån har skolkat från allt för många historie -och samhällskunskapslektioner verkar det som.



Hitler började precis som SD har gjort... Nämligen genom att först säga precis vad han står för (och egentligen med andra ord säga rakt ut att han är främlingsfientlig) men när han upptäckte att det inte gick hem hos tyska folket ändrade han sin politik och erbjöd sånt som han visste att folket ville höra. När han sen väl kom till makten, ja DÅ tvingade han folk att följa hans regler och tycka som honom. Han blev diktator.



Ska vi då titta på SD ser det än så länge väldigt likt ut. Till en början kan man mycket tydligt se att de är rasister, men när de märker att de inte får tillräckligt med röster ändrar de sina åsikter och kommer in i riksdagen tack vare folks naivitet.

2010-09-21 @ 22:24:40
Postat av: cissi

Jag skolkar faktiskt aldrig, vem är du som ens skriver? Ganska fegt att vara anonym, står du inte för vad du säger liksom?

Visst, någon likhet finns det väl. Men moderaterna och socialdemokraterna fixar väl så att det inte händer något så tragiskt som i tyskland. Dessutom skulle dom aldrig kunna bygga koncentrationsläger osv i dagens samhälle. Man måste väl vara lite realistisk?

2010-09-21 @ 22:27:27
Postat av: Anonym

Det var synd att du inte läste längre än så. för där har du förklaringen... men du ser väl inte längre än mellan tummen och pekfingret.

Är du verkligen så dum att du tror på att hitler gick till val på att få folk att hata judar, handikappade, negrer och så vidare? Det var ingen som riktigt förstod vad som hände när hitler fick majoriteten och sedan tvärvände. Men som sagt. Det känns inte som att du är tillräckligt bildad för att förstå vad det är som har hänt. Jag orkar inte plocka fram fler siffor och procent. Men kort och gott. De mest Utbildade städerna, där röstade minst på SD och de mest lågutbildade städerna. där röstade flest på SD. För har man något som helst vett i huvudet så ser man att Sverigedemokraterna är ett rasistiskt parti med en människosyn utan dess like. Det finns en anledning till att så många reagerat på att de fått plats i riksdagen.



"Gör om gör rätt" finns det ett ordspråk som lyder. Jag tycker du ska kolla upp hur saker och ting går till och hur saker och ting fungerar innan du gör sådana idiotiska uttalande som du faktiskt gör.

2010-09-21 @ 22:32:02
Postat av: Anonym

Det är inte meningen att på något sätt vara elak eller liknande, men jag blir både rädd och ledsen över att folk inte förstår detta i och med att det är så pass viktigt.



Vi får verkligen hoppas att alliansen och de andra fixar det ja, men faktiskt så är det ju heller inte så att det är dom som har makten, utan vi, och just därför det är skrämmande med såna tankar som du har.



Måste vara realistisk säger du, måste vara mer kritisk säger jag.

2010-09-21 @ 22:41:01
Postat av: cissi

jag vågar ju iallafall skriva mitt namn och stå för vad jag tycker. För jag står verkligen för vad jag har skrivit och jag vet att det är många som håller med mig. Men som sagt, vem är du?

Ska jag säga vad jag tror, att dom städerna med flest invandrare som bor mest kompakt som i tex malmö och eskilstuna, det var i dessa städer som SD var störst, inte för att människorna var mer eller mindre bildade, för är det så mycket skillnad så borde regeringen skämmas.

2010-09-21 @ 22:41:38
Postat av: Anonym

Det är inte jag som skriver alla anonyma kommentarer om du nu trodde det...



2010-09-21 @ 22:45:27
Postat av: cissi

jag syftade på kommentaren innan ditt som var så otrevligt! :)

2010-09-21 @ 22:52:19
Postat av: alice

Larsson

2010-09-22 @ 16:05:50
Postat av: -

"Ställ upp invandrarna här på filmen o sätt en kula mitt mellan ögonen, lägg dom sen i en påse o sätt frimärke o skicka dom dit där dom hör hemma".



Vi säger såhär, om du står på ett torg eller någon annan stans och försöker genom föra ett tal, och folk står och skriker, kastar grejer och är allmänt idiotiska. Skulle inte du då bli arg? Klart som fan att man blir, och klart som fan att man kan klämma ur sig dumma saker utan att mena det. Jag säger absolut inte att sd ska vinna, utan tycker att den invandringspolitik vi har hört sd ska ha, den ska finnas hos alla parti. Men ingen vågar ta upp en fråga inom invandrarpolitiken, för att alla är så himla fega. Inte en jävel vågar säga vad dem igentligen tycker, och vad beror detta på? Rädsla! Ska man behöva vara rädd i ett samhälle och inte kunna säga de man själv tycker utan att bli kallad rasist eller bli kränkt? Nej så ska det inte vara. Men vi lever i 2010, vi har redan förstört för oss själva? Är det ingen jävla idiot som förstår att vi måste göra något för att rädda oss själva snart? Det kommer in fler och fler, och inte nog med det, dem skaffar barn så det står härliga till! Dem tar över.. Jag tror inte att det spelar någon roll hur vi än gör, om sd skulle vinna skulle de bli kaos och säkert tillslut leda till krig för att utlänningar är missnöjda, och eftersom de inte vann kommer vi att ta in fler och fler, som kommer sluta med att det blir krig här för att de olika länderna som kommit in i Svergie skulle börja bråka! Nu får det fan vara nog, SVERGIE tänk ett steg längre för engång skull. Och om inte Svergie tänker börja tänka ett steg längre så är det bara att försöka klura ut vart man ska ta vägen när man blir stor, då hela Sverige är fullt av invandrare. Detta är vad jag kallar SJUKT, SVERGIE SKÄMS!

2010-09-22 @ 19:12:42
Postat av: Anonym

Det är sjukt att läsa det här. Visst, det är inte det att SD kom in i riksdagen som är fel, det som gör mig rädd är att så många människor i Sverige har röstat på dom och då förhoppningsvis sympatiserar med deras åsikter (jag vet folk som röstat på SD för att det skulle kunna vara en kul grej, och det tycker jag är ännu värre).



Jag förstår hur man kan tycka SD är ett vettigt parti, ingen har på riktigt tagit upp invandringspolitiken i Sverige av de andra partierna och då går de som är osäkra till SD för där ser man tydligt att de vill ha en förändring. Men jag kan inte hålla med om att vi har en dålig invandringspolitik. Det är vår integrationspolitik som inte fungerat som vi skulle velat. Att människor blivit assilimerade från samhället i stora områden (i Eskilstuna typ Årby, Skiftinge) det gör att vi alltid kommer se invandrare som en enda stor grupp människor. Men så är ju inte verkligheten, det är ju väldigt många olika människor som kommit hit som alla har något att bidra med till vårt land!



Jag kan inte komma på en enda "svensk" tradition som verkligen är svensk. För jul, midsommar, valborg, kräftskiva, allt är taget från andra kuturer och sedan har vi bara lagt till vår egen lilla touch på det. Så att bevara Sverige svenskt är det dummaste jag har hört. Sverige är ett multikulturellt land och det är jag stolt över. Men uppenbarligen finns det människor i detta land som vill se sina medmänniskor lida, som skulle kunna leva med att veta att det kanske var deras åsikt som gjorde att folk var tvungna att stanna i krig, eller överge sina föräldrar, se sin familj dö i en naturkatastrof eller liknande.



Jag längtar tills jag får åka ut i världen på riktigt, resa någonstans riktigt länge och jag tror alla ungdomar drömmer om något liknande. Min högsta dröm är att få bo och arbeta i New York. Förstår du vad jag skulle vara där? En invandrare. Folk som kommer till Sverige vill inte leva på bidrag. Man kommer inte hit för att man tror att man kan leva på staten i det här landet. 90 % av dom som kommer har säkert aldrig ens hört om landet innan dom är här, dom försöker bara fly till ett land där dom får en chans till överlevnad.



Och det ska aldrig få ligga på mina axlar att jag kan ha vägrat att släppa in en människa som flyr för sitt liv. Dom som röstade på SD kanske kan ha det på sitt samvete, men jag tycker Sverige är till för alla. Vi har det så bra, då är det vår skyldighet att hjälpa människor som har det sämre, både i vårt eget land och utanför.

2010-09-23 @ 12:29:24
Postat av: cis

Haha det är ju precis det jag menar.. Dom som kommer hit vill inte leva på bidrag, och vi vill helst inte ge dom något heller. Men vi måste ge och dom måste ta emot för just nu finns det inga jobb. Varför inte bara stanna upp invandringen för en kort stund tills Sverige är på fötter igen och nya jobb har kommit upp liksom? Man måste ta hand om människorna som redan bor här

2010-09-23 @ 15:20:43
Postat av: Anonym

Det är inte alls fel att tycka som du gör, MEN, sverigedemokraterna är inte rätt lösning.

2010-09-23 @ 16:20:09
Postat av: Anonym

visst låt människorna dö för att vi i sverige vill få möjlighet att betala lite mindre i skatt och få bättre ekonomi. är man självisk så varför inte?

2010-09-23 @ 19:24:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0