midsommar

Halo.. nu är jag uttråkad, men eftersom att midsommar är imorgon så tänkte jag berätta vad som hände på min midsommarafton för två år sen!
För två år sen skulle vi med min "plast"-släkt till Motala för att fira.. Vi åkte dagen innan midsommarafton. Dom har som tradition att åka iväg hela släkten och fira, varje år har dom en golftävling och den som vinner får planera nästa midsommar medan den som förlorar får sätta på sig en jätteful mössa! Iallafall så var det Dag som hade planerat denna midsommar..
Vi kom dit, det va ett vandrarhem. Ägarna bodde i ett hus som låg precis bredvid.. Detta hus var skitigt, dessutom hade det litet kök och endast en dusch.. låt mig också säga att vi var 20 personer som skulle dela på det här! Det var också på tok för dyrt.. så på kvällen gick några av oss över till ägarnas hus för att förhandla lite..
Men det gick absolut inte att få ner priset på något sätt, ägarna hade druckit också! De började kalla Ewa för nånting så att hon kom tillbaka gråtandes.. Det var droppen! Då blev Bruno och Daniel så arga att dom gick dit själva (Ewas söner)
Det hela slutade med att Bruno sa; Vi drar nu!
Så det var bara att packa ihop alla grejer, packa oss in i bilarna och åka därifrån! Som tur var hade inte alla druckit än. Någon timme senare stod 20 personer på en stor parkering nånstans i närheten av Motala och hade ingenstans att ta vägen. Klockan var runt 11 på kvällen. Några stod och ringde 118 118 och frågade om hotell och så vidare.
Det hela slutade med att vi sov över en natt på Scandic i Linköping...
Nästa morgon samlades vi alla i receptionen för att bestämma vad vi skulle göra, nu var det ju trots allt midsommar och släkten skulle bara fira tillsammans! Något annat fanns inte.. man kan ju inte bryta traditionen liksom!
Vi ringde runt till olika ställen som vi kunde tänka oss att vara på! Men allt var fullbokat!
Då fick min morbror den perfekta idén att vi kunde åka hem till dom och fira!
De bor här i Eskilstuna och har ett stort hus och å-tomt! Vi trängde ihop oss i vardagsrummet, sovrummen.. Vi ungdomar fick sova i en stuga på Vilsta camping.. Det här var första gången dom firade midsommar i eskilstuna på ungefär 25 år! Ganska coolt ändå.. eller vad tycker ni?

I år ska vi till samma plats som förra året eftersom att det ligger så bra och att huset var så stort och så fräscht! Vi ska alltså till Julita! Jag älskar mina midsomrar! Jag älskar kvällarna så hela släkten är samlad runt Dag, Bruno och Daniel medan dom sitter och trallar och sjunger med gitarrerna!
Daniel var med i melodifestivalen förra året med låten Pame, det gick tyvärr inte så bra för honom, men jag är ändå stolt över honom att han gjorde det framför 3 miljoner tittare!

Vad ska ni göra på midsommar?


Detta är Bruno och Daniel.
Båda sjunger så grymt bra..
Båda är musikalartister!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0